Startup Magazine

Artykuły

Rekrutacja w IT według ChallengeRocket

Intro.jpg

Maciej Lewczuk

Rekrutujący i rekrutowani w IT mają zazwyczaj przynajmniej jedno przykre doświadczenie dotyczące całego procesu. Aby usprawnić ten proces Paweł Kwiatkowski, Tomasz Florczak i Iza Błażowska stworzyli platformę ChallengeRocket.

Hackatony jako inspiracja

Paweł Kwiatkowski, Tomasz Florczak i Iza Błażowska startowali w hackatonach, czyli maratonach programistycznych, w których w zadanym czasie trzeba stworzyć program, portal lub zaprogramować usługę. Zdarzało im się wygrywać konkurencje, w których startowali. Swoje doświadczenia postanowili przekuć w start-up – ChallengeRocket. Stworzyli platformę, dzięki której sami organizują hackatony. Dzięki konkursom mogą łatwo wyłonić ludzi z odpowiednimi predyspozycjami. Programiści, projektanci, szefowie zespołów – takie talenty objawiają się podczas wielogodzinnych maratonów programistycznych. Dodatkowo oceniając wiedzę danego kandydata można szybko wyselekcjonować wartościowych pracowników.

Statystyki rekrutacji w IT

Standardowe procedury wdrażane przez większość rekruterów nie dają dobrych rezultatów. Co piąty kandydat znajduje zatrudnienie. Jak twierdzą twórcy platformy ChallengeRocket, ich wynik toco najmniej 25 zrekrutowanych pracowników na 100 kandydatów. Łatwiej ocenić predyspozycje danej osoby podczas wykonywania konkretnego zadania, niż przy analizie CV, rozmowie kwalifikacyjnej i opisie rozwiązania zadanego problemu.

Hackatony.jpg

Hackaton szansą na przyszłość

Zarówno kandydaci na pracowników, jak i pracodawcy, dzięki hackatonom mają szansę zyskać wiele. Programiści mogą zaprezentować swoje umiejętności i wiedzę w konkretnych dziedzinach, a pracodawcy podejrzeć, jak kandydaci na pracowników sprawdzają się w boju.

Łatwo ocenić nie tylko wiedzę, sprawność w kodowaniu, ale także umiejętność radzenia sobie ze stresem w sytuacjach kryzysowych, pod presją czasu. Spektakularne rozwiązania skomplikowanych problemów może przynieść sporo korzyści.

Biznes

Start-up ChallengeRocket zarabia na siebie. Automatyzacja procesu rekrutacji i platforma, dzięki której można oceniać wszystkich kandydatów na pracowników rozwiązujących zadania odpowiadające charakterem specyfice pracy w danej firmie. Obserwacja to jedno, ale ważny jest raport sporządzany automatycznie po zakończeniu konkursu. Przejrzyste i konkretne statystyki to idealne narzędzie dla rekrutera.

Z oferty ChallengeRocket korzystają obecnie nawet takie tuzy jak IBM, Microsoft, Oracle, Samsunga, Symanteca. Prócz biznesowego podejścia, twórcy tego start-upu chętnie podejmują tematykę społeczną i związaną z kulturą.

Źródło: challengerocket (dane i grafiki)