Startup Magazine

Artykuły

All Controller – jeden by sterować wszystkimi

Intro.jpg

Maciej Lewczuk

Bywa, że ktoś wpada na szalony pomysł i próbuje go realizować. Zdarza się także, że o czymś myśli wielu, ale trafia się tylko jedna osoba, która podejmuje się wykonać zadanie, mimo iż wydaje się ono być karkołomnym wyzwaniem. Kimś takim są twórcy urządzenia o wszystko mówiącej nazwie All Controller.

All Controller

Kontroler, którym można byłoby sterować w grach na każdą konsolę, bez koniecznościdokupowania przejściówek, kombinacji ze sterownikami, modyfikacją oprogramowania, etc., to było marzenie wielu graczy. Było, gdyż kilku zapaleńców postanowiło stworzyć sprzęt, który spełni wszystkie te marzenia. Osoby mające doświadczenie w produkcji gadżetów i urządzeń dla takich tuzów jak Flextronics, Microsoft i Polycom, zebrały się razem i zaprojektowały kontroler mogący obsłużyć wszelkie dostępne platformy do gier.

Aby móc sfinansować powstanie kontrolera, zwrócili się oni do społeczności internetowej na platformie Kickstarter.

Kickstarter

O platformach crowdfundingowych słyszała chyba większość naszych czytelników. Jeśli jednak nie, to spieszę z wyjaśnieniami. Są to witryny, dzięki którym każdy mający pomysł może starać się o dofinansowanie jego powstania, produkcji, promocji, etc. Dobroczyńcami są internauci, którzy przystając na warunki określone przez występującego i daną platformę, wpłacają na dane konto określone kwoty pieniędzy. Jeśli zbiórka się powiedzie, to zależnie od regulaminu, występujący o dofinansowanie musi wywiązać się z obietnicy w zadanym czasie lub pieniądze powinny wrócić do wpłacających lub jest on rozliczany w jakiś inny sposób. Jeśli się powiedzie, to bywa, że wpłacający otrzymują pewne pakiety związane z projektem (choćby koszulkę, wspomnienie w spisie darczyńców, udział w zyskach, etc.).

Rozwiązywanie problemów

Wspomniałem wcześniej o problemach niektórych użytkowników, którzy próbowali podłączać kontrolery od jednego urządzenia do innego. Niektóre gry nie obsługują kontrolerów, bo są przeznaczone choćby tylko do współpracy z klawiaturą i myszką. All Controller może je emulować, a wszelkie akcje można zaprogramować dla każdej gałki czy przycisku. Aby móc pracować z pecetami lub innymi urządzeniami umożliwiają wbudowane w niego sterowniki do wszelkich platform. Co więcej, All Controller może bez problemu obsłużyć wszelkie metody podłączenia, od przewodowych (USB i inne) poprzez bezprzewodowe (Bluetooth, Wi-Fi i inne).

Ważne jest także i to, że bez problemów można sterować wszelkimi ustawieniami pada, od obłożenia przycisków i gałek, do ustalenia czułości działania analogowych kontrolerów.

Wyniki

Autorzy All Controllera uzyskali niemal ponad trzy razy więcej pieniędzy, niż oczekiwali. Nie mogę się doczekać, kiedy pierwsze egzemplarze pojawią się w rękach użytkowników i poznamy ich opinię. Liczę, że urządzenie spełni oczekiwania wszystkich.

Źródło: kickstarter