Startup Magazine

Artykuły

Czy wiesz dlaczego networking jest lepszy od działań na Linkedinie?

 

Networking to metoda nawiązywania kontaktów i znajomości, której celem jest wzajemne wsparcie, wymiana wiedzy, informacji, a nawet podjęcie współpracy biznesowej. Na rynku pracy nieraz jest sposobem na znalezienie nowego stanowiska, bądź  analogicznie – unikatowego pracownika. Z kolei w świecie startupów i szeroko pojętego biznesu to narzędzie, które niemalże jest świętym graalem, pozwalającym na realizację wspólnych interesów oraz czerpanie wzajemnych korzyści. Jednak, czy to aby na pewno najlepsze narzędzie formowania relacji i zaufania w biznesie?

Spotkania networkingowe to przede wszystkim możliwość osobistej rozmowy, wymiany myśli, wiedzy, wspólnego rozwiązywania nurtujących problemów biznesowych. Chcąc scharakteryzować początkującemu startupowcowi mechanizm działania spotkań networkingowych, jasno można wyodrębnić takie etapy wydarzenia jak: część szkoleniową – podczas której uczestnik może nabyć nową wiedzę, będącą bodźcem do późniejszych rozmów – oraz część networkingową, gdzie nawiązywanie relacji nabiera nowego znaczenia. Patrząc pod kątem przyszłych, jak i już obecnych startupowców tego typu wydarzenia są kluczem do rozwinięcia nie tylko sieci kontaktów, ale i samej działalności. Nigdy nie wiadomo, kogo podczas takiego spotkania możemy spotkać. Może się okazać, że obok nas stoi anioł biznesu lub inwestor, który będzie zainteresowany naszą inicjatywą, bądź po prostu – będzie znał rozwiązanie na męczące nas biznesowe zagwozdki. Mówiąc o miejscach sprzyjających nawiązywaniu sieci kontaktów,  warto nadmienić, że niekoniecznie muszą to być spotkania poświęcone networkingowi. Do częstych inicjatyw pozwalających na owocne nawiązywanie relacji biznesowych należą również szkolenia, konferencje, warsztaty, barcampy – nieformalne spotkania osób związanych z branżą internetową, IT orazeventy branżowe. Popularnym miejscem networkingowym jest również LinkedIn. Jednak nie da się ukryć, że tradycyjna forma tego zjawiska, gdzie twarzą w twarz stajemy z naszym interlokutorem ma o wiele większą siłę przebicia niż wirtualne relacje biznesowe. To przede wszystkim bezpośredni kontakt, pozwalający ocenić czyjeś emocje, intencje, podejście oraz to, czy z kimś poczujemy biznesową chemię”. To metoda, która zapewni, że nasz wizerunek zapisze się w pamięci odbiorcy, sprawiając, że rozmówca zapamięta nas na dłużej i chętniej nawiąże z nami współpracę niż w przypadku relacji wirtualnych.

 zdj. Kava Studio

zdj. Kava Studio

Czytając opinie o networkingu oraz obserwując nieskończoną chęć i potrzebę nawiązywania nowych relacji biznesowych wśród przedsiębiorców, nie da się zaprzeczyć, że networking jest skutecznym i potrzebnym narzędziem nawiązywania relacji. Jednak, czy jedynym i najlepszym? Na to pytanie odpowie Michał Kozik – architekt, dyrektor kreatywny w grupie KMK, który podczas inauguracyjnego śniadania networkingowego w katowicki Idea Hub podzielił się również z nami swoim doświadczeniem oraz wiedzą w networkingu. Pełnej wersji wywiadu możecie posłuchać poniżej.

http://bit.ly/2vI6glz

Autor: Magdalena Pudełek, Community Manager Kava Studio, www.kavastudio.pl
Startup MagazineComment