Startup Magazine

Artykuły

Neuro Device zwycięzcą trzeciej edycji konkursu Chivas Venture dla start-upów.

Intro.jpg

Maciej Lewczuk

Start-up Neuro Device został zwycięzcą trzeciej edycji konkursu Chivas Venture, a wybierało jury w składzie Mariusz Czerkawski, Agnieszka Maciejowska, Marian Owerko, Eric Benoist. Galę uświetnił swoją obecnością Javier Bardem.

Konkurs Chivas Venture

Chivas Venture to globalna inicjatywa marki Chivas Regal, której celem jest promowanie innowacyjnych start-upów, rozwiązujących ważne problemy społeczne. Program zapewnia realne wsparcie finansowe i merytoryczne nowatorskich koncepcji, które mogą zmienić świat. Dzięki Chivas The Venture start-upy z całego świata mogą przedstawić swój pomysł na poziomie globalnym i walczyć o dofinansowanie z puli nagród wynoszącej łącznie aż 1 milion dolarów! W finale wzięło udział aż 13 start-upów.

Javier Bardem na gali Chivas Venture

Javier_Bardem_Chivas_Venture.jpg

Galę finałową trzeciej edycji konkursu Chivas Venture dla start-upów uświetnił swoją obecnością zdobywca Oskara za rolę w filmie „To nie jest kraj dla starych ludzi” i globalny ambasador marki Chivas Regal, aktor Javier Bardem. Na gali pojawili się także goście (ponad 400 osób) reprezentujący m.in. media, środowiska start-upowe i biznesowe. Gala odbyła się 18 stycznia 2018 w Nowym Teatrze w Warszawie. Reprezentantem Polski w walce o milion dolarów została firma Neuro Device, której celem jest opracowanie pierwszego na świecie systemu do efektywnej rehabilitacji zaburzeń mowy (afazji).

Marian_Owerko_Agnieszka_Maciejowska_Javier_Bardem_Aleksandra_Żebrowska_Michał_Żebrowski_Mariusz_Czerkawski_Chivas_Venture.jpg

Jury konkursowe wystąpiło w składzie: Mariusz Czerkawski (Ambasador Chivas Venture), Agnieszka Maciejowska (przedstawicielka branży start-upowej), Marian Owerko (przedsiębiorca, założyciel Bakalland SA, vice prezes Polskiej Rady Biznesu), Eric Benoist (prezes Wyborowa Pernod Ricard)

Neuro Device

Reprezentantem start-upu Neuro Device był Paweł Soluch. Neuro Device to spółka technologiczna oferująca innowacyjne rozwiązania w obszarze MedTech, które wpływają na poprawę jakości ludzkiego życia. Ideą projektu jest opracowanie pierwszego na świecie systemu do efektywnej rehabilitacji zaburzeń mowy (afazji). Zgodnie z dostępnymi danymi, takiej terapii potrzebuje aż 1 na 250 osób na świecie. Urządzenie będzie można zastosować nie tylko w terapii profesjonalnej, ale umożliwi też terapię domową. Będzie gwarantować zarówno przyspieszenie rehabilitacji, jak również znaczną poprawę jej efektów, umożliwiając pacjentom powrót do normalnego życia.

Program Chivas Venture skierowany jest do ludzi, którzy chcą, by ich biznes rozwiązywał problemy i sprawiał, aby świat był bardziej przyjaznym miejscem. Dzięki naszemu projektowi te startupy mogą zdobyć nie tylko dofinansowanie, ale także międzynarodowe kontakty umożliwiające dalszy rozwój. Poziom zaprezentowany przez tegorocznych finalistów po raz kolejny przeszedł nasze oczekiwania. Bardzo długo zastanawialiśmy się, który start-up powinien zostać laureatem tegorocznej edycji. Ostatecznie wybraliśmy firmę Neuro Device. Chciałbym jednocześnie podkreślić, że każdy z tegorocznych finalistów może liczyć na nasze dalsze wsparcie mentorskie – mówił Arkadiusz Dobosz, przedstawiciel marki Chivas Regal w Polsce.

Jestem pod wrażeniem pomysłów polskich start-upowców, które świadczą o tym, że nie ma żadnych ograniczeń w ulepszaniu świata. Zaprezentowane projekty wnoszą nieprawdopodobną świeżość, kreatywność i innowacyjność do naszej rzeczywistości. To ogromne wyróżnienie być częścią tak ambitnego programu, który jednocześnie jest bardzo bliski mojemu sercu. Dzięki Chivas Venture młode przedsiębiorstwa mają szansę spełnić marzenia, nie tylko swoje. Dla mnie to ogromny zaszczyt spotkać polskiego zwycięzcę III edycji Chivas Venture. Życzę mu wiele szczęścia w globalnym finale! – komentuje Javier Bardem, globalny ambasador marki Chivas Regal.

Źródło: materiały prasowe i www.chivas.com