Startup Magazine

Artykuły

Chivas Venture – nowy konkurs dla przedsiębiorców

Intro.jpg

Maciej Lewczuk

Do 31 października przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do konkursu Chivas Venture. W puli nagród milion dolarów!

Polskie start-upy wspierane przez Chivas Regal

W poprzednich edycjach w globalnym finale reprezentowały Polskę start-upy Migam, NEXBIO, Neuro Device.

MIGAM w 2016 roku zaproponował system, który pozwalał na zdalne łączenie się osoby korzystającej z języka migowego z tłumaczem na żywo przekładającym miganie na język zrozumiały dla słyszących ludzi. Przydaje się to nie tylko w urzędach, ale i sytuacjach codziennych, w sklepie, na ulicy, etc.

W maju 2017 roku informowaliśmy o tym, że startup NEXBIO startuje w konkursie Chivas The Venture i ma szansę na wygraną, gdyż wygrał polską edycję i zgarnął nagrodę w wysokości 20 000 Euro. Firma opracowała usługę wykrywania chorób roślin uprawnych i dostosowywania środków ochrony tak, aby jak najmniej szkodzić roślinie i środowisku.

W 2018 roku Polskę reprezentowała firma Neuro Device, oferująca innowacyjne rozwiązania w obszarze MedTech, które wpływają na poprawę jakości ludzkiego życia. Ideą projektu jest opracowanie pierwszego na świecie systemu do efektywnej rehabilitacji zaburzeń mowy (afazji). Zgodnie z dostępnymi danymi, takiej terapii potrzebuje aż 1 na 250 osób na świecie. Urządzenie będzie można zastosować nie tylko w terapii profesjonalnej, ale umożliwi też terapię domową. Będzie gwarantować zarówno przyspieszenie rehabilitacji, jak również znaczną poprawę jej efektów, umożliwiając pacjentom powrót do normalnego życia.

Chivas Venture

Chivas Venture to coroczny międzynarodowy konkurs, w którym przedsiębiorcy rywalizują o dofinansowanie swoich rewolucyjnych start-upów z puli 1 mln dolarów. Start-upy, które wzięły udział w pierwszych trzech edycjach konkursu Chivas Venture, odmieniły życie przeszło miliona osób w 40 krajach.

Marka Chivas wierzy, że łączenie przynosi korzyści – w życiu, biznesie i szkockiej whisky – i że nie trzeba wybierać między zarabianiem pieniędzy a zmienianiem świata na lepsze. To podejście zapoczątkowali nasi założyciele, bracia James i John Chivas, którzy wspierali społeczność lokalną w miarę rozwoju swojej firmy w XIX-wiecznej Szkocji.

W poprzedniej edycji ambasadorem był Javier Bardem

Zgłoszenia na konkurs

Firmy, które chcą zgłosić swoje pomysły na konkurs muszą się pospieszyć, bo czas na to mają jedynie do 31 października. Warto zapisać się na stronie przygotowanej przez sponsora głównego.

Źródło: Chivas Venture