Startup Magazine

Artykuły

IKEA i Grupa LEGO nawiązały współpracę

Intro.jpg

Zabawa to ważna część życia, niosąca olbrzymi potencjał rozwoju: pozwala nam być kreatywnym, eksplorować świat, eksperymentować, marzyć i odkrywać. IKEA i Grupa LEGO połączyły siły, by poszerzać możliwości zabawy i zachęcać do niej. 

Zabawa kluczem do rozwoju dziecka

Zabawa to klucz do rozwoju i niezbędny element codziennego życia, który czyni je lepszym. Zabawa może być tak różna, jak różni są ludzie. Na co dzień napotyka jednak bariery, a część z nich wynika z perspektywy dorosłych, którzy czasem postrzegają ją jako bałagan i chaos. Dlatego próbują zaprowadzić w niej porządek. Tymczasem dzieci czerpią radość z zanurzania się w zabawie pełnej swobody.

Zaczęło się od zaproszenia od Grupy LEGO zatytułowanego „Czy chcesz się pobawić?". Odpowiedzieliśmy oczywiście, że tak. Teraz wspólnie chcemy dać dzieciom większe możliwości zabawy, wprowadzając ją w czynności codziennego życia. W IKEA chcemy przede wszystkim w twórczy, humanistyczny i wesoły sposób zmienić postrzeganie zabawy, odchodząc od myślenia, że jest to coś, co wprowadza bałagan. Wierzymy, że zabawa sprawia, iż dom i świat stają się lepszym miejscem do życia - mówi Fredrika Inger, Business Area Manager for Children’s IKEA w Szwecji.

W badaniu IKEA Play Report, IKEA spytała dzieci czego pragną. 47% odpowiedziało, że chce więcej czasu spędzać na zabawie z rodzicem. Jednocześnie 90% ankietowanych rodziców, uznało, że zabawa jest ważna, jako że jest kluczowa dla dobrego samopoczucia i szczęścia. W badaniu przeprowadzonym z kolei przez Grupę LEGO, aż 95% rodziców stwierdziło, że zabawa jest istotna dla rozwoju ich dzieci, a klocki LEGO pomagają rozwijać kreatywność. Dlaczego zatem nie bawimy się więcej? Współpraca obu firm ma na celu zwiększenie możliwości dobrej zabawy, a pierwszym krokiem jest uczynienie domu jako miejsca bardziej funkcjonalnego i przyjaznego zabawie.

Misja Grupy LEGO

Misją Grupy LEGO, od zawsze było i nadal jest inspirowanie oraz rozwijanie dzieci poprzez zabawę. To ekscytujące wyzwanie, by znaleźć takie rozwiązania, które zachęcą maluchy do twórczej zabawy klockami LEGO, a jednocześnie zadowolą rodziców w kwestii wyglądu mieszkania, oraz stworzą okazję, by dzieci i dorośli chcieli i mogli wspólnie się bawić. Wiemy, że kreatywność to kluczowa umiejętność dla przyszłości naszych dzieci, ale zdajemy sobie również sprawę z tego, że majsterkowanie, eksperymentowanie, bycie kreatywnym czy próbowanie nowych rzeczy może wprowadzać nieporządek. Poprzez naszą współpracę z IKEA chcemy sprostać wyzwaniu chaosu, który - jak postrzegają to niektórzy rodzice - generuje wspaniała i twórcza zabawa - mówi Lena Dixen, Senior Vice President, Product Development w Grupie LEGO.

IKEA chciała współpracować z Grupą LEGO

Zbliżanie ludzi poprzez zabawę i stwarzanie możliwości do częstej, radosnej i twórczej zabawy to kluczowe cele, zarówno dla nas, jak i dla Grupy LEGO, bazujące na naszej wizji, misji i wartościach. Dlatego chcemy sprawdzić, co może wyniknąć z naszej wspólnej pracy, skoncentrowanej na tym, aby więcej osób chciało powiedzieć „tak” zabawie - mówi Fredrika Inger, Business Area Manager for Children’s IKEA w Szwecji.

Już w najbliższych latach klienci sklepów IKEA zobaczą pierwsze efekty współpracy z Grupą LEGO.

Źródło: LEGO