Startup Magazine

Artykuły

ShelfWise zwycięzcą trzeciej edycji ABSL Start-Up Challenge

Warszawa, 15 czerwca 2018 r. ShelfWise, start-up proponujący nowoczesne rozwiązanie służące do automatyzacji i optymalizacji ekspozycji półkowej, został zwycięzcą trzeciej edycji ABSL Start-Up Challenge. Dodatkowo, firma otrzymała nagrodę specjalną ufundowaną przez partnera głównego konkursu – Procter and Gamble.

 

ShelfWise to aplikacja wykorzystująca sztuczną inteligencję do pozycjonowania produktów na półkach sklepowych tak, aby zmaksymalizować ich sprzedaż, jednocześnie redukując czas potrzebny do planowania i weryfikowania tego procesu. Jak podkreślali twórcy rozwiązania w trakcie finału konkursu, który odbył się drugiego dnia dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place grow” w Poznaniu, około 70 proc. decyzji zakupowych klienci podejmują, stojąc przed półką w sklepie. ShelfWise znalazł uznanie nie tylko jury, ale również partnera głównego ABSL Start-Up Challenge – Procter and Gamble.

– Od początku istnienia P&G przywiązujemy wielka wagę do innowacji. W dzisiejszych czasach wiele z nich powstaje we współpracy z partnerami, wśród których są także start-upy. Już po raz trzeci jesteśmy partnerem ABSL Start-up Challenge i, jak co roku, znaleźliśmy wśród propozycji uczestników konkursu kilka pomysłów o dużym potencjale. Jednym z nich jest koncepcja zaprezentowana przez zwycięzcę ABSL Start-up Challenege, a zarazem zdobywcę nagrody specjalnej przyznawanej przez naszą firmę, start-up Shelf-Wise. Zaproponował on oryginalne narzędzie do optymalizacji ekspozycji półkowej, będącej jedną z kluczowych kwestii w sektorze FMCG. Jednocześnie warto zauważyć, że w tym konkursie liczą się nie tylko nagrody, ale także możliwość zaprezentowania pomysłów bardzo szerokiej publiczność, okazja do nawiązania kontaktów pomiędzy start-upami a znaczącymi firmami uczestniczącymi w konferencji. Jako P&G, jesteśmy zaangażowani w to wydarzenie od samego początku i co roku rozpoczynamy kolejne, pilotażowe przedsięwzięcia we współpracy ze start-upami, które brały udział w konkursie – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

- Poprzez ABSL Start-Up Challenge pomagamy start-upom i międzynarodowym korporacjom wzajemnie się poznać i nawiązać współpracę. Właśnie dlatego finał konkursu  już po raz trzeci odbył się podczas jednej z najważniejszych konferencji biznesowych w Polsce, gromadzącej przedstawicieli największych, globalnych marek – zaznacza Łukasz Czajkowski, Head of Membership, Network and Community w ABSL – Związku Liderów Usług Biznesowych. Do organizacji należą tacy potentaci jak Procter&Gamble, Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Shell, UBS czy Xerox. – Sukcesy, jakie odnoszą laureaci minionych edycji ABSL Start-Up Challenge potwierdzają, że konkurs to dla twórców innowacji szansa na zaistnienie zarówno na polskim, jak i zagranicznych rynkach – dodał Czajkowski.

                                                                                                            

ShelfWise to niejedyny zwycięzca tegorocznego konkursu. Dzięki specjalnemu wyróżnieniu od Olivia Business Centre na Polish Tech Day do Londynu pojadą również przedstawiciele Timate. Firma zdobyła też nagrodę publiczności. Start-up proponuje nowoczesne identyfikatory dla pracowników, dzięki którym – w razie wypadku – mogą oni szybko uzyskać pomoc. Urządzenie w kształcie niewielkiej karty, którą mogą nosić na smyczy, wysyła również przypomnienia o stosowaniu środków bezpieczeństwa w pracy np. o noszeniu kasku ochronnego. Rozwiązanie wykorzystuje technologie chmurową, internetu rzeczy oraz big data.

 

PlugIn, ogólnopolski partner ABSL Start-Up Challege postanowił natomiast wyróżnić Waywer. Firma proponuje technologię cyfrowej komunikacji video, która znajduje zastosowanie zarówno w marketingu, jak i w procesie rekrutacji.

 

- Zwycięstwo czy wyróżnienie w konkursie to bez wątpienia powód do ogromnej satysfakcji, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że do tegorocznej edycji ABSL Start-Up Challenge zgłosiło się przeszło 130 start-upów – zaznacza Łukasz Czajkowski z ABSL. – W nasz konkurs angażujemy coraz większą liczbę partnerów. W tym roku, oprócz partnera głównego – Procter and Gamble, wspierali nas również patroni ogólnokrajowi –  Fundacja Startup Poland oraz Plugin, a także kilkadziesiąt regionalnych organizacji działających na rzecz start-upów, w tym Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, Krakowski Park Technologiczny, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej, a także komórki urzędów miast w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i w Łodzi – dodał przedstawiciel ABSL.

 Absl

Absl

 

Finaliści, którzy wystąpili podczas dorocznej konferencji ABSL, zostali wyłonieni w regionalnych półfinałach odbywających się w miastach w całej Polsce. Shelfwise - zwycięzca konkursu wyróżniony też nagrodą specjalną przez partnera głównego zakwalifikował się do finału podczas warszawskiego wydarzenia. Timate to laureat półfinału w Katowicach. Trzeci z wyróżnionych start-upów – Waywer zwyciężył natomiast łódzki półfinał. VoicePin – twórca Dronn – inteligentnego robota głosowego, czyli voicebota wygrał w Poznaniu. Fream proponujący Evryplace – innowacyjne narzędzie, które wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do demonstrowania nieruchomości, przygotowania dokumentacji oraz do realizacji szkoleń online zwyciężył we Wrocławiu. Twórcy Cluify – platformy marketingowej, pozwalającej precyzyjnie docierać do klientów, wystąpili podczas warszawskiego półfinału. Dzięki dzikiej karcie wręczonej przez Partnera Głównego konkursu – Procter and Gamble wzięli udział w finale. Pochodzący z Budapesztu CloudStorm, który zakwalifikował się podczas krakowskiego wydarzenia, zaproponował zastosowanie robotyzacji dla usprawnienia procesów biznesowych. Szczecin reprezentował natomiast Train & Benefit – digitalowa platforma motywująca do bycia fit.