Startup Magazine

Artykuły

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online?

Jan Morawski

Problem

Motoprym to sklep oferujący akcesoria motocyklowe, części serwisowe i szeroki asortyment z zakresu techniki motocyklowej czołowych światowych marek. Założony w 2012 r. w Piotrkowie Trybunalskim, działa jednocześnie jako salon stacjonarny oraz – pod adresem www.motoprym.pl – jako sklep internetowy. Kierownictwo sklepu oczekiwało zwiększenia obrotów w internetowym kanale sprzedaży. Przeszkodą w osiągnięciu pożądanych rezultatów w tym zakresie był brak doświadczenia w prowadzeniu działań promocyjno-reklamowych w sieci. Próbą odważniejszego zaistnienia w internecie i zmniejszenia dysproporcji między wynikami sprzedaży stacjonarnej a internetowej było uruchomienie kampanii reklamowej online Google AdWords.

Przyjęte założenie

Właściciel motoprym.pl, jako użytkownik oprogramowania sklepów internetowych Shoper, mógł skorzystać z możliwości uruchomienia kampanii AdWords dostępnej w ramach tej platformy e-commerce. System graficzno-tekstowych reklam produktów, wyświetlanych w wyszukiwarce Google, nad wynikami wyszukiwania lub obok nich, został uznany za najlepsze w danym momencie narzędzie do realizacji przewidzianego celu, tj. poprawy wyników sprzedaży. 

Rozwiązanie

Reklamy w wyszukiwarce odpowiadają na potrzeby klientów końcowych w konkretnym momencie, czyli wtedy, gdy szukają danego produktu lub usługi, co zwiększa szanse transakcji kupna-sprzedaży. Na użycie systemu AdWords zdecydowano się również dlatego, że wspomaga on inne źródła ruchu internetowego. Kampanie AdWords nierzadko generują sprzedaż, która została sfinalizowana po wejściu przez klienta końcowego do sklepu z innego źródła niż płatna reklama w wyszukiwarce. Trzecim czynnikiem było know-how dostawcy oprogramowania Shoper, firmy DreamCommerce, w zakresie wdrażania i prowadzenia kampanii AdWords.

Do uruchomienia kampanii, oprócz posiadania konta AdWords oraz Konta Sprzedawcy, niezbędne było przygotowanie pliku produktowego. DreamCommerce wykonał wszystkie te czynności w ramach wdrożenia kampanii. Aby wyniki kampanii były jak najlepsze, konieczne było ponadto przygotowanie strategii – specjalista AdWords z DreamCommerce musiał zdecydować, czy promocją zostaną objęte wszystkie produkty z asortymentu, czy zostaną z niej wykluczone zapytania ogólne. 

Efekty 

Kampania została uruchomiona w marcu 2016 r. Na każde zainwestowane w kampanię 1000 zł sklep zanotował zwrot w wysokości 17 tys. zł. W pierwszym półroczu 2016 r. ogólne wyniki sprzedaży były o 40 proc. wyższe w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Sklep odniósł też korzyści wizerunkowe – dzięki skutecznemu zastosowaniu systemu AdWords marka Motoprym stała się lepiej rozpoznawalna w internecie.