Startup Magazine

Artykuły

Usługi polecane dla początkujących przedsiębiorców

Tworząc startup lub jakąkolwiek małą firmę, głównym czynnikiem determinującym wybór danej usługi czy produktu jest cena. Owszem, trzeba zwracać uwagę również na inne aspekty, np. funkcjonalność, produktywność, jakość wykonania, niemniej wszystko to oceniamy przez pryzmat ceny – tak przynajmniej wam radzimy. 

Obecnie nawet mała firma może zyskać dostęp do narzędzi, które dawniej dostępne były tylko dla dużych korporacji. Wiele usług i produktów uległo demokratyzacji, co oznacza, że stały się szeroko dostępne – w zasadzie dla każdego.

Z czego polecamy korzystać? Co jest według nas niezbędne? 

1. Google Analytics

Usługa Google’a pozwala śledzić ruch i wyciągać wnioski w celu optymalizacji UX (user experience), czyli satysfakcji użytkownika. Jeśli masz stronę internetową, zainstaluj na niej Google Analytics. Poznasz wiele informacji i danych, które pozwolą podejmować lepsze decyzje w przyszłości. 

2. Click Shop 

Sklep internetowy Click Shop pozwala na stworzenie sklepu w RWD (responsive web design), bogatego w wiele funkcji. Co najważniejsze: cena jest niska – w chwili pisania tego tekstu 12,30 zł/mc za wersję Premium, zawierającą m.in. nielimitowaną ilość produktów, nielimitowane konta administratorów, integracje z Allegro i Facebookiem, integracje z płatnościami PayU, eCARD, DotPay i in., czy też systemami fakturowymi, np. wFIRMA, iFirma, homebiuro. Możesz łatwo stworzyć sklep i zacząć prowadzić sprzedaż.. 

3. wFIRMA – usługi księgowe i fakturowanie 

Zawiera profesjonalny system do wystawiania faktur online, jak również oferuje biuro rachunkowe online (ty zarabiasz, wFIRMA księguje). W zależności od potrzeb, możesz liczyć jeszcze na rozbudowany magazyn (wiesz co sprzedajesz, kiedy i ile na tym zarabiasz) oraz kadry i płace (wszystko co niezbędne aby rozliczać pracowników). Cena ok. 13,50 zł/mc, plus indywidualnie wyceniane biuro rachunkowe, jeśli chcesz skorzystać z oferty wFIRMA. 

4. PayU – płatności online

Opłaca aktywacyjna wynosi 200 zł – potem możesz zacząć przeprowadzać transakcje. Pamiętaj tylko, że PayU, podobnie jak inne systemy płatności online, pobierają średnio 2% prowizji od transakcji. Co więcej, integracja PayU może być skomplikowana, jeśli np. twój sklep nie oferuje wbudowanej integracji (jak np. Click Shop). Wtedy przyda się pomoc programisty. 

5. Buffer – social media

Zarządzanie social mediami może okazać się pracą na cały etat, chyba że używasz Buffer. Usługa pozwala na zarządzanie wszystkimi kontami społecznościowymi z jednej platformy online. Możesz ustalać harmonogramy do publikowania treści, publikować treści na wielu różnych kontach jednocześnie, albo tworzyć multimedialne elementy mające zwiększać zaangażowanie fanów. Cena: za darmo (najbardziej ubogi pakiet, do 399 dol./mc dla dużych agencji marketingowych). 

Według nas to niezbędne usługi dla każdej firmy, a te powyższe wyróżnia dobra jakość i stosunek ceny do oferowanych możliwości. 

Kolejne usługi, w zależności od potrzeb, przydatne będą dla niektórych, ale nie wszystkich firm. To m.in.:

  • Slack – do komunikacji wewnętrznej. Poprawia produktywność, jest lepszy niż e-mail. Przydaje się, gdy masz w zespole co najmniej 4-5 osób.
  • Optimizely – do testów A/B dla prowadzonych kampanii marketingowych z landing page’ami. 
  • Evernote – do zarządzania projektam i robienia notatek.

A Wy jakie narzędzia polecacie?